پاره‌سنگ: دختر ایرانی یا غیرایرانی؟

پاره‌سنگ

پاره‌سنگ‌های گاه‌گاهی ذهن من

2006/03/15

دختر ایرانی یا غیرایرانی؟

دوستی می‌گفت اگر دنبال دوست‌دختر می‌گردی دنبال دختر ایرانی نرو چون که دختر ایرانی وضعیتش برای خودش معلوم نیست. جالب است تحلیل ساده‌ای می‌کرد و می‌گفت دختر غیر ایرانی خودش و نیازهایش را شناخته و در زندگی می‌داند دنبال چیست و وقت و زندگی خودش و دیگران را هدر نمی‌دهد. اما دختر ایرانی هفت قلم آرایش می‌کند و جنسی‌ترین رقص‌ها را می‌کند ولی وقتی پسری از او درخواست آشنایی می‌کند سردرگم و حیران می‌ماند.
از طرف دیگر درهای ارتباط دوستانه را برای جنس مخالف کاملا بسته است در ابراز عقایدش خساست می‌کند در بحث‌ها عمیق نمی‌شود می خواهد ناشناخته باقی بماند و انتظار دارد که طرف مقابل بدون هرگونه شناختی(لابد از روی آرایش و طرز رقصش!)عاشق او شود.
داشتم مطلبی در مورد روانشناسی می‌خواندم بی ارتباط ندیدم این‌جا ذکرش کنم:«افرادی که ارزش خود را تا حد زیادی در ارتباط با ظاهر و جذابیت جنسی خود می‌بینند و به زیبایی جسمی و قدرت جنسی خود اهمیت زیادی می‌دهند معمولا بیشتر احساس حسادت می‌کنند. هنگامی که این افراد احساس می‌کنند که توانایی جلب دیگران را از دست داده ‌اند بیشتر احساس بی‌پناهی و آسیب‌پذیری می‌کنند.»
پس ارزش‌گذاری هر‌کس یا گروه از خودش است که باعث احساسات ناخوش آیند بعدی می شود.
شاید هم من فقط یک طرف قضیه را می‌بینم؟!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam mehran jan
aval mikhastam tashakor konam bekhatere in site dovoman ba in yeki nazaret movafegham vali ba kheiliash na ino rast migi ke kheilia mikhan ba zahereshoon atrafiano jazb konan vali in faghat dokhatra nistan aghayoon ham hastan omidvaram ino ghabool dashte bashi baz ham tashakkor mikonam.sara doostare shoma

11/24/2007 3:49 AM  

Post a Comment

<< Home