پاره‌سنگ: تسکین و رفع پرش پلک

پاره‌سنگ

پاره‌سنگ‌های گاه‌گاهی ذهن من

2006/11/02

تسکین و رفع پرش پلک

چندی پیش دچار پرش پلک شدم که مخل کارهایم بود٬ روی اینترنت درمانی برای آن پیدا نکردم. اسم آن را البته پیدا کردم که به انگلیسی eye twitch است. به هرحال درمان آن را پبدا کردم که اینجا می‌نویسم.
به نظر بنده این اتفاق از آن جا رخ می‌دهد که هر ماهیچه ای در بدن احتیاج به حرکت دارد و اگر مدت مدیدی این اتفاق برایش نیفتد٬ خودش این کار را انجام می‌دهد. زمانهایی که مضطرب هستیم٬ خواه‌ناخواه از نشان دادن احساساتمان با صورت خودداری می‌کنیم و اگر این امر مدتی اتفاق بیفتد پرش پلک اتفاق می‌افتد. حالا روش درمان ابداعی من: چشمانتان را ببندید و با قدرت ماهیچه های صورتتان را در جهات مختلف منقبض و منبصط کنید. احساس می‌کنید که چه انرژیی آزاد می‌شود و پس از اندکی پرش پلکتان هم تمام می‌شود.
پ.ن. آدم های که بیان صورتیشان facial expression کمتر است(قیافه های جدی) بیشتر دچار این عارضه می‌شوند.

**************
A relief for eye twitch
It was a time that I was suffering from eye twitch for a while; looked it up on the internet to find a relief, unfortunately there I could not find much -most relate it to vitamin deficiency and stress-.
Anyhow, I thought for a while and found that due to stress, I have not had my normal facial muscles moved; basically there was no facial expression on my face for a while.
Therefor I tried to repay those frozen muscles; did expand and shrink my facial muscles in all directions I could and bingo! the eye twitch is gone in just a few minutes!
Few years ago I posted my experience here -in Persian, above- and since then apparently, as people have left comments, the method has worked for others too (one has mentioned that has relieved from the twitch which annoyed her for 3 years, just 5 minutes after doing what I suggested).
So please try the method described above and leave your comment regarding the experience.


Labels: , ,

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

بابا دست شما گرم، این خیلی داشت اذیتم می کرد الان انجام دادم فکر کنم دیگه خوب شد.
آقا دستت مرسی

10/30/2008 3:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

من پس فردا عروسيمه
اي پرش پلك الان چند روزيه كه بد جور اذيتم ميكنه
همش استرس داشتم كه نكنه تا روز عروسي خوب نشه
تو اينترنت هم خيلي دنبال راه حل گشتم
چيزي نيافتم
اما يهو الان وبلاگ شما رو ديدم كه توش اين راه حل مفيد رو نوشته بودي
همين الان پشت ميزم امتحان كردم
حل شدم مشكلم
اصلا باورم نميشه
دستتون واقعا درد نكنه
خيلي كمك بزرگي بود
اعصابمو ريخته بود به هم
دمت گرم

5/18/2009 3:50 AM  
Anonymous شبنم said...

پلکم 3 ساله که میپره والبته لطف میکنه یه موقع هایی وا میسته( یعنی از سالی که برای کنکور درس میخوندمشروع شد) و خیلی اعصابمو به هم ریخته وهیچ کس هم باورش نمیشه که 3 ساله اینجوریم.خیلی دنباله درمانش اول پیش دکتر و همین چند دقیقه پیش تو سایت ها بودم که این صفحه رو خوندمو باید بگم که خوب شدم و هنوز نمی تونم باور کنم که خواب نیستم و این واقعیته.به نظر من شما حرف ندارید و آدم به باهوشی شما در مدت عمرم ندیدمو خیلی خیلی هم ممنونم و برای همیشه در زندگیم دعاتون خواهم کرد

7/27/2009 10:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

من مطلب شما رو الان ديدم، راجع به داشتن نبض و گاهي پرش خفيف ماهيچه بين بيني و گونه چيزي مي دونيد؟الان روش شما رو امتحان كردم، فعلا نبض از بين رفت ولي مي ترسم دوباره برگرده.

8/25/2009 11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام
پلک بالا و پایین هردو چشمم مدت یک ماهه که می پره
خیلی اعصابمو خورد میکنه
میدونم توی این مدت مشکلات عصبی کوچیکی داشتم ولی فکر نمیکنم این مشلات اینقدر بزرگ بوده باشن که من به این فلاکت بیفتم
بعضی وقتا این پرش ها خیلی اعصابمو خورد میکنه
امیدوارم با این روش خوب بشم

9/13/2009 2:00 AM  
Blogger Unknown said...

بسیار جاب بود...راستش من پلکم داره از دیشب یعنی دوم اردیبهشت 1389 داره می پره و به خاطر هیمن گفتم شاید توی نت یه چیزی پیدا کنم...این کار خیلی کمکم کرد...فکر می کنم تا 90 درصد بهتر شد...ممنونم

4/21/2010 10:05 PM  
Blogger Unknown said...

اقا عالیییییییییییییی بود...من از دیشب یعنی دوم اردیبهشت 1389 پلکم دراه می پره و کمی عصبیم کرده...کمک زیادی بهم کرد...از توجهتون ممنونم

4/21/2010 10:11 PM  
Anonymous sarah said...

ممنون 10 روزه که دچار این حالت بودم ، فکر کنم همین الان خوب شد

5/27/2010 3:52 AM  
Anonymous ساسان said...

بابا من نفهمیدم چی شد
اونکاری رو هم که فهمیدم انجام ذاذم نشد

6/03/2010 12:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

واقعا لذت بخشه که شما برای حل مشکلتون جدی بودین و یک راه حل اساسی که خداییش به ذهن هیچ کسی نمی رسه رو پیدا کردین. من هم نزدیک به 3 روز بود که پلک راستم می زد و در هنگام جستجو در گوگل وقتی دیدم شما حتی واژه ی انگلیسی اش را هم پیدا کرده اید، فورا به وبلاگ شما آمدم و واقعا ازتون ممنونم. براتون آرزوی موفقیت می کنم

7/31/2010 10:20 PM  
Anonymous شادمهر said...

سلام
به این مشکل میگن بلفارواسپاسم و درمان خاصی نداره و به دلیل مشکلات عصبی به وجود می آید و من هم چند روزیه شدید دچارش شدم.
امیدوارم این روش عملی باشه
ممنون.

8/07/2010 10:18 AM  
Blogger negin said...

2 ruze pelke paeene cheshme rastam mesle nabz mizane in karo anjam dadam alan behtaram, vaqan mamnun

6/16/2011 10:21 AM  

Post a Comment

<< Home