پاره‌سنگ: سیاست٬ احمدی نژاد٬ شعور و تحصیل کردگی

پاره‌سنگ

پاره‌سنگ‌های گاه‌گاهی ذهن من

2007/03/06

سیاست٬ احمدی نژاد٬ شعور و تحصیل کردگی

وقتی از کارهای احمدی نژاد (کاری که نکرده است طفلک هنوز، منظور از سخنانش)انتقاد کردم بی مهابا گفت مگر شما خاتمی تان چه کرد؟ 8 سال فقط با حرفهای قشنگش مردم را معطل کرد.نمی دانم چرا فکر کرده بود من طرفدار خاتمی بوده ام، بعد هم شروع کرد از دکتر معین بد گفتن!
این رفتاری است که تابحال از چندین نفر تحصیل کرده به تناوب دیده ام. در ذهن ما ایرانیان انگار هنوز جا نیفتاده که لازم نیست حتما طرفدار جناح متفاوت بود تا از طرف دیگر انتقاد کرد. البته همیشه عوام این نظر احمقانهرا دارند اکثراً. پرسپولیس و استقلال را که یادتان است٬ حتما باید یک عامی طرفدار یکی ازین دو باشد....
------------
سرسختانه از انتخاب احمدی نژاد حمایت می‌کند و خرسند است. اعتقاد دارد که خاتمی برای ایران چیزی فانتزی و بدرد نخور بوده است. وقتی بیشتر حرف می‌زنیم می گوید که احمدی نژاد کمک می‌کند که حنای جمهوری اسلامی دیگر رنگی نداشته باشد و حکومت در چشم مردم بی‌آبرو شود.
یک نکته را سعی می‌کنم که برایش توضیح بدهم٬ نمی‌فهمد یا شاید هم خودش را به نفهمی می‌زند:«تا وقتی کسی آلترناتیو- جایگزین- دیگری را نبیند که نمی‌فهمد در چه نکبتی گرفتار است. اگر مردم روستامنش ما را صد سال هم پای سخنان احمدی نژاد بنشانی از آن خسته نمی شوند و تنها سرشار از غرور کاذبی می‌شوند که او به آنها تزریق می‌کند! خاتمیی باید باشد که تفاوتها را بنمایاند. شمایی هم که از نظرت احمدی نژاد برای بی‌آبرو کردن حکومت مفید است به این علت است که از بیرون مجموعه به آن نگاه می‌کنید٬ در حالی که می‌خواهی فرصا چنین نگاه متفاوتی را از بقیه مردم دریغ کنی.»
راستش دیدم این استدلال نادانانه‌ی دوستم طرفدارانی چند بین تحصیل کردگان دارد٬ گفتم اینجا ذکر کنم نظر متفابلم را برای ثبت.
------------
آشنایی -شرمم میآید دوست یا رفیق بنویسم- از چندی پیش سر سنگین شده بود٬ و جواب سلامم را با تامل می‌داد{ من در سلام کردن معمولاً خسیس نیستم٬ ای آنهایی که عارتان می‌آید٬ سلام کردن هزینه ندارد!}. بعد از چندی کاشف به عمل آمد که ایشان از نظر تحصیلی به مرحله بعدی دانشگاهی سوق پیدا کرده‌اند و مرتبه ای بالاتر از بنده کسب کرده‌اند( البته تنها روی کاغذ!). تاسف خوردم بر حقارت چنین انسانی که برچسبی چنین رفتارش را عوض کرده است.
این ماجرا فراموشم شده بود که امروز دیدم همین فرد مرا از افتخار دوستیشان در سایت اورکات نیز محروم کرده‌اند و بنده را از فهرست دوستانشان نیز حذف کرده‌اند!
اللهم اسالک من فضلک اقل الشعور للحیوانات الناطق یشبه الانسان!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

از امثال پاراگراف سوم متاسفانه زیاد می بینم. یکی ظرفیتش به اندازه اقیانوسه و اینطوری سر نمی ره٬ یکی هم به اندازه یک انگشتانه است. دعا می کنم خدا هر چیزی به کسی اعطا می کنه٬ همراهش ظرفش هم بهش بده! اگر من باشم به این شخص حتی آشنا هم نمی گم. لیاقتش فقط همینه که در حد کاغذ بالا بره و دوستانش رو از دست بده.. مبارکش باشه.

از افاضات احمدی نژاد هم چیزی نگم بهتره.
شاد و موفق باشید.

3/07/2007 9:19 AM  

Post a Comment

<< Home